tiistai 20. marraskuuta 2012

Arkistojen aarteita osa I

Johdannoksi kerrottakoon, että olen kuvannut tekemiäni käsitöitä koko digikamera-ajan eli vuodesta 2004. Olen kuvannut käsityöt itselleni muistoksi, ennen kuin ne ovat lähteneet maailmalle. Ajattelin joskus laittaa tänne blogiin näitä vanhoja käsitöitä esille, ainakin jos löytyy sopiva aasinsilta.

Edellinen valmistunut käsityöni oli siis Bambi, nyt on sopiva aika esitellä lisää eläimiä. Ja kuukausi sitten valitut vuoden 2012 parhaat luontokuvat innoittivat myös minua julkistamaan tämän arkiston aarteen. Ovat taitavia kuvaajia nämä luontokuvaajat. Niinpä minäkin olen yksityiskäytössä hyödyntänyt näitä lumoavia luontokuvia eli saanko esitellä: vuodelta 2007, kannettavan tietokoneen laukun.




Laukun sisälle tein taskuja virtajohdolle, cd-levyille ja hiirelle. Tylsää kantokoteloa kuvitin veikeillä eläinkuvilla, oravalla ja supilla. Orava varastoi talvivarastoonsa käpyjä niin kuin cd-levylle varastoidaan tietoja. Eläinkuvat tulostin siirtokuvapaperille ja silitin ne kankaaseen.










Niin ne ajat vaan muuttuvat. Nyt ei tarvitsisi enää noin valtavia taskuja oheislaitteille, cd-levyt ovat vaihtuneet muistitikuiksi, erillisen hiiren korvaa tämä joystick (jota en osaa kyllä käyttää, vielä) Ja ennen vanhaan hain kirjastosta näitä luontokuvakirjoja selailtavaksi, nyt näitä kuvia voi kätevästi selailla kotikoneelta.

2 kommenttia:

  1. Tuota siirtokuvaideaa voi varmasti soveltaa vaikka mihin! Oletkos kokeillut?

    VastaaPoista
  2. On mulla tulostettuna luontokuvia myös kankaisissa kauppakasseissa. Ja kerran tein t-paidan rintamukseen printin, jossa Wagner-ompelee, mutta ei se kestänyt ehjänä, kun t-paitaa piti sen verran usein pestä. Ja meinasin ihan unohtaa, että kravattiinkin olen silitellyt kuvia.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, se ilahduttaa takuuvarmasti. Palautteen ja kysymykset otan myös ilolla vastaan.